Planowanie zakupu nieruchomości i jego realizacja od zawsze wiązała się z licznymi
niewiadomymi i kruczkami prawnymi.
Wychodząc naprzeciw tym pytaniom, postanowiliśmy uruchomić cykl poradników
w których opiszemy wiele aspektów związanych z nieruchomościami.
Polub nas aby uzyskać dostęp do całej treści
Znowelizowana ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym uzależnia lokalizację dużych obiektów handlowych od treści studium oraz planu miejscowego.
Zgodnie ze znowelizowaną treścią ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym obiekty handlowe, których powierzchnia sprzedaży przekroczy 2 tys. mkw, będzie można wybudować tylko na takich obszarach, na których wyraźnie przewidziana została możliwość ich lokalizacji w treści uchwalonych dla danych terenów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego.
Dla przypomnienia, pod pojęciem powierzchni sprzedaży ustawodawca rozumie taką część ogólnodostępnej powierzchni obiektu handlowego stanowiącą całość techniczno-użytkową, przeznaczoną do sprzedaży detalicznej, w której odbywa się bezpośrednia sprzedaż towarów. Oznacza to, że nie należy zaliczać do tej kategorii powierzchni usług i gastronomii oraz powierzchni pomocniczej, czyli przykładowo powierzchni magazynów, biur, komunikacji czy ekspozycji wystawowej – wyjaśnia Bartosz Antos z portalu www.grunttozysk.pl.
Przed nowelizacją przepisów inwestorzy noszący się z zamiarem budowy obiektu wielkopowierzchniowego mieli sporo kłopotów z uzyskaniem odpowiednich decyzji administracyjnych zezwalających na rozpoczęcie prac. Urzędnicy, działając w oparciu o art. 10 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, blokowali przedsięwzięcia uzależniając wydanie obligatoryjnych dla inwestorów warunków zabudowy do czasu uchwalenia nowego planu miejscowego. Jak widać po wprowadzeniu zmian w treści ustawy zasady lokalizacji obiektów handlowych stały się bardziej przejrzyste i dużo prostsze.
Co miesiąc nowe, wartościowe porady
Materiał dostępny ZA DARMO!
Podaj swój adres e-mail, abyśmy mogli przesłac Ci linka do tego specjalnego,
bezpłatnego poradnika, dostępnego tylko dla subskrybentów newslettera.
Twoje dane są u nas bezpieczne. W każdej chwili możesz się wypisać.
Zadzwoń 500 210 600, lub wypełnij formularz - oddzwonimy do Ciebie!
Dziękujemy.
Twoja wiadomość została wysłana.
Skontaktujemy się w ciągu 48h.